Miasto Wisła - oficjalna strona

Wizyta członków Uralskiej Asocjacji Turystyki

12.09.2019

W piątek 6 września 2019 r. mieliśmy przyjemność gościć grupę członków Uralskiej Asocjacji Turystyki, którzy tworząc nowy produkt turystyczny chcieli zobaczyć atrakcje naszego miasta. Zwiedzanie zaczęliśmy od Rezydencji Prezydenta RP – Zamek w Wiśle, który zrobił wielkie wrażenie na gościach. Widok z tarasu Zamku Dolnego na zaporę i jezioro Czerniańskie został przez każdego sfotografowany, a w międzyczasie trwały rozmowy o walorach turystycznych Wisły przy przepysznym serniku i kawie. Po zwiedzeniu Zamku Górnego pojechaliśmy na skocznię w Malince, aby ze szczytu wieży podziwiać widok na całą dolinę oraz Centrum miasta. W tym miejscu opowiedzieliśmy o sukcesach patrona skoczni, czyli Adama Małysza, oraz o możliwościach jakie daje taki obiekt sportowy zarówno dla mieszkańców jak i turystów. Następnie udaliśmy się na tradycyjny wiślański obiad. W menu znalazła się kapuśnica, placki z blachy z wyrzoskami, placki szkubane, a na deser – kołacz z serem oraz herbata z zielin. Tak ugoszczeni zostaliśmy w restauracji, która znajduję na szlaku kulinarnym Śląskie Smaki, czyli Chacie Olimpijczyka Jasia i Helenki. Spacerkiem po Bulwarze Księżycowym wzdłuż Wisły udaliśmy się do centrum. Usiedliśmy na widowni amfiteatru i wysłuchaliśmy krótkiej prelekcji na temat mikroregionu Śląska Cieszyńskiego, o którym opowiedział nam Bogdan Kasperek – dyrektor biura Stowarzyszenia Rozwoju i Współpracy Regionalnej „Olza”. Wręczyliśmy też naszym gościom pakiety gadżetów i informatorów związanych z miastem oraz regionem. W centrum opowiedzieliśmy również o skoczniach i sukcesach małych skoczków, o Adamie Małyszu i reszcie znanych sportowców których nazwiska zostały umieszczone na naszej Alei Gwiazd Sportu. Nie mogliśmy też pominąć historii niedźwiadka na kuli, który jest oficjalną maskotką miasta. Następnie deptakiem przeszliśmy na świeżo wyremontowany dworzec kolejowy i tam pożegnaliśmy naszych gości. Mamy nadzieję, że Wisłę zapamiętają na długo i będą ją polecać jako miejsce relaksu i wspaniałych atrakcji turystycznych swoim klientom.

Kalendarz imprez

Przejdź do wersji tekstowej kalendarium imprez
PN WT ŚR CZ PT SB ND

Jak spędzisz tutaj czas?

Baner Aktywnie pozytywnie
Banner Rodzinnie goscinnie
Baner na edukowaniu i harcowaniu