Centrum Informacji
Turystycznej
Wisła Plac Hoffa 3, kom. 791 400 485
tel. (33) 855 34 56
Projekt Erasmus+ jest realizowany w Szkole Podstawowej nr 1 w Wiśle od początku bieżącego roku szkolnego. Sporo uczniów zaangażowało się w szkolny etap konkursu na logo projektu. Dzięki pomocy nauczycielek plastyki Małgorzaty Borowskiej i Anieli Michalik, każdy uczeń mógł spróbować swoich sił w stworzeniu logotypu. Wyłoniono 12 prac, które wzięły udział w szkolnym głosowaniu, a 4 najlepsze grafiki rywalizowały z pracami uczniów ze szkół partnerskich w Ekero (Szwecja) i Edolo (Włochy). Po głosowaniu przeprowadzonym podczas wideokonferencji okazało się, że finalna decyzja musi zostać podjęta przez dyrektorów partnerskich placówek, gdyż 2 prace otrzymały taką samą liczbę głosów. Ostatecznie najlepszą został projekt Patrycji Pinkas z kl. II b naszego gimnazjum, który został oficjalnym logiem projektu "I see, hear and speak – the basis of communication and integration of the European youth".
Podczas projektowego spotkania, które odbyło się początkiem grudnia w Szwecji, dyrektorzy szkół i koordynatorzy mogli omówić szczegóły współpracy. Ustalono terminy kolejnych spotkań projektowych, szkoleń nauczycieli i wymian młodzieży. Ponadto, poddano ewaluacji realizowane na bieżąco zadania, takie jak: stworzenie strony internetowej projektu, przygotowanie krótkich prezentacji szkoły i regionu przez uczniów każdej ze szkół, uzupełnienie formularza osobowego przez każdego z uczniów biorącego udział w wymianie uczniowskiej, komunikacja uczniów poprzez portal www.etwinning.com. Zaplanowano najbliższe zadania, które mają na celu przygotowanie uczniów do spotkania, które odbędzie się w dniach 12-23 lutego w Ekero.
Poza pracą nad projektem dyrektorzy i koordynatorzy mogli poznać się i wymienić doświadczeniami związanymi z pracą z młodzieżą czy prowadzeniem placówki, zobaczyć szkołę i porozmawiać o wzajemnych oczekiwaniach. Wszyscy dołożą starań, by uczniowie mieli możliwość rozwoju, doskonalenia umiejętności komunikacji w języku angielskim i używania narzędzi internetowych, a także by wymiany uczniowskie odbyły się w atmosferze zabawy, ale też twórczej współpracy. By młodzież czuła się swobodnie podczas pobytu w Ekero, odbyły się wideokonferencje, podczas których uczniowie nieśmiało mówili o sobie i tradycjach Świąt Bożego Narodzenia. Pierwsze lody zostały przełamane, uczniowie zobaczyli, że ich rówieśnicy też obawiają się porozumiewania w języku obcym, a to powinno zmobilizować wszystkich do pracy nad umiejętnością komunikacji w języku angielskim.
Joanna Magiera-Andrzejczak