Centrum Informacji
Turystycznej
Wisła Plac Hoffa 3, kom. 791 400 485
tel. (33) 855 34 56
Wzorem minionego lata planowana jest kolejna edycja akcji promocyjnej „Wisła… zostaję dłużej – dostaję więcej”. Okazało się, że inicjatywa cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród turystów i była przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Kolejna edycja odbędzie się od 1 czerwca do 31 października 2018 i prawdopodobnie obejmie atrakcje nie tylko Wisły ale i Ustronia.
Chcielibyśmy, aby do akcji włączyły się kolejne wiślańskie atrakcje turystyczne. Zainteresowanych przedstawicieli tychże atrakcji zachęcamy do współpracy. Zgłoszenia przyjmuje Centrum Informacji Turystycznej Wisła Otwarta Turystycznie, pl. B. Hoffa 3 (tel. 33 855 3456, mail: informacja@wisla.pl) do 30 marca 2018 r. Warunkiem udziału jest udzielenie 15% rabatu na prowadzone usługi.
Celem przedsięwzięcia, które jest rezultatem dobrze układającej się współpracy miasta z gestorami prowadzącymi działalność gospodarczą związaną z obsługą ruchu turystycznego, jest promowanie osób i grup przebywających w ośrodkach w Wiśle, które uiściły opłatę miejscową. Akcja polega na wydawaniu kart rabatowych, uprawniających do skorzystania z promocyjnych cen (niższych o 15%) na określone w nich atrakcje turystyczne, więc turyści, którzy uiszczają opłatę miejscowa, zyskują dużo więcej, bo wartość rabatów przewyższa wysokość tej opłaty. Karty wydawane są przez podmioty oferujące pobyt w Wiśle i rozliczające się z gminą z inkasowanej opłaty miejscowej, zatem zyskują też uczciwi gestorzy, którzy mogą swoim gościom zaproponować karty rabatowe. – To rozwiązanie, dzięki któremu wspólne działania przynoszą korzyść miastu, przedsiębiorstwom branży turystycznej, mieszkańcom i odwiedzającym Wisłę turystom. Opłata miejscowa stanowi dla miasta dochód, pozwalający na realizację niektórych niezbędnych do funkcjonowania miejscowości zadań. Ja mogę się tylko cieszyć, że razem dbamy o to, aby nie malały dochody budżetowe z tego tytułu, bo te pieniądze tak naprawdę są inwestycją w rozwój turystyki w Wiśle – mówi burmistrz Tomasz Bujok.
Należy podkreślić, że wprowadzenie akcji możliwe jest dzięki aktywnemu włączeniu się w jej realizację firm lokalnych, udzielających rabatów. – Mamy nadzieję, że wprowadzenie takiej formy promocji zwiększy zainteresowanie obiektami udzielającymi rabatu i zachęci turystów do odwiedzenia naszej miejscowości – zaznacza Katarzyna Swęda, prezes Spółdzielni Socjalnej „Wisła Otwarta Turystycznie”, która razem z samorządem organizuje akcję.