Centrum Informacji
Turystycznej
Wisła Plac Hoffa 3, kom. 791 400 485
tel. (33) 855 34 56
Od sezonu letniego do końca września 2017 roku prowadzona była akcja „Wisła… zostaję dłużej – dostaję więcej”. Okazało się, że był to przysłowiowy strzał w dziesiątkę, więc jej druga, zimowa edycja właśnie się rozpoczęła.
Celem przedsięwzięcia, które jest rezultatem dobrze układającej się współpracy miasta z gestorami prowadzącymi działalność gospodarczą związaną z obsługą ruchu turystycznego, jest promowanie osób i grup przebywających w ośrodkach w Wiśle, które uiściły opłatę miejscową. Akcja polega na wydawaniu kart rabatowych, uprawniających do skorzystania z promocyjnych cen (niższych o 15%) na określone w nich atrakcje turystyczne, więc turyści, którzy uiszczają opłatę miejscowa, zyskują dużo więcej, bo wartość rabatów przewyższa wysokość tej opłaty. Karty wydawane są przez podmioty oferujące pobyt w Wiśle i rozliczające się z gminą z inkasowanej opłaty miejscowej, zatem zyskują też uczciwi gestorzy, którzy mogą swoim gościom zaproponować karty rabatowe. – To rozwiązanie, dzięki któremu wspólne działania przynoszą korzyść miastu, przedsiębiorstwom branży turystycznej, mieszkańcom i odwiedzającym Wisłę turystom. Opłata miejscowa stanowi dla miasta dochód, pozwalający na realizację niektórych niezbędnych do funkcjonowania miejscowości zadań. Ja mogę się tylko cieszyć, że razem dbamy o to, aby nie malały dochody budżetowe z tego tytułu, bo te pieniądze tak naprawdę są inwestycją w rozwój turystyki w Wiśle – mówi burmistrz Tomasz Bujok.
Należy podkreślić, że wprowadzenie akcji możliwe jest dzięki aktywnemu włączeniu się w jej realizację firm lokalnych, udzielających rabatów. – Mamy nadzieję, że wprowadzenie takiej formy promocji zwiększy zainteresowanie obiektami udzielającymi rabatu i zachęci turystów do odwiedzenia naszej miejscowości – zaznacza Katarzyna Swęda, prezes Spółdzielni Socjalnej „Wisła Otwarta Turystycznie”, która razem z samorządem organizuje akcję.
Szczegółowy opis oferowanych usług objętych rabatem oraz regulamin akcji umieszczony jest w każdym egzemplarzu karty rabatowej. Karty te gestorzy mogą od 15 grudnia pobierać w Centrum Informacji Turystycznej przy placu Hoffa.